Magyar Építőipar 2013/2.
2013. évi Construma kiállításra a Magyar Építőipar célszámmal jelent meg, amelyben többek között a Móra Ferenc híd szabadbetonozásos technológiájával ismerkedhetünk meg, olvashatunk a tatai Cifra Malom mellett lévő híd szerkezetéről, a Prágai Károly-híd modellezéséről egy hosszabb tanulmányt, továbbá több tudományos jelentőségű értékezést hidakról, hídszerkezetekről. A 2012. évi Építőipari Nívódíjasok bemutatkoznak nyertes épületeikkel, amelyek méltó büszkeségei a szakmának. További érdekesség, hogy a Magyar Építőipar 1957-es első megjelenése óta, most először a lap történetében teljes terjedelmében színesben jelent meg. 2013. évi 2. lapszám tartalomjegyzéke: Semmelweis Ferenc: Tisztelt Olvasó! Dollmayer Dávid: Kiemelt kábeles (extradosed) híd, acél trapézlemez gerincekkel, szabadbetonozásos technológiával építve Móra Ferenc híd, Szeged Kertész András: Mit is keres egy építész egy hídtervezésben? Gécsek Máté – Kiss Rita M. – Török Ákos: A tatai Cifra Malom mellett lévő boltozott híd szerkezeti analízise Turi Norbert – Bagi Katalin – Kiss Rita M. – Török Ákos: APrágai Károly-híd modellezése Varró Richárd – Bögöly Gyula – Görög Péter: Kőboltozat laboratóriumi vizsgálatának tapasztalatai Orbán Zoltán: Boltozott vasúti hidak élettartamának meghosszabbítása teherelosztó szerkezettel Zsarnóczay Ádám – Vigh László Gergely – Kollár László Péter:Magyarországi közúti gerendahidak szeizmikus viselkedésének vizsgálata Balogh Tamás- Orbán József: Közúti híd állapotának romlása a nem megfelelő karbantartás miatt Építőipari Mesterdíj Alapítvány: A 2012. évi Építőipari Nívó Díj kitüntetettek bemutatása Armuth András: Tapasztalatok a beton vákuumozásával Armuth Miklós: Kommentár Armuth András 50 évvel ezelőtti cikkéhez |
|
Cikkszám: | 505 |
Elérhetőség: | Raktáron |
|
Leírás
2013. évi Construma kiállításra a Magyar Építőipar célszámmal jelent meg, amelyben többek között a Móra Ferenc híd szabadbetonozásos technológiájával ismerkedhetünk meg, olvashatunk a tatai Cifra Malom mellett lévő híd szerkezetéről, a Prágai Károly-híd modellezéséről egy hosszabb tanulmányt, továbbá több tudományos jelentőségű értékezést hidakról, hídszerkezetekről. A 2012. évi Építőipari Nívódíjasok bemutatkoznak nyertes épületeikkel, amelyek méltó büszkeségei a szakmának. További érdekesség, hogy a Magyar Építőipar 1957-es első megjelenése óta, most először a lap történetében teljes terjedelmében színesben jelent meg.
2013. évi 2. lapszám tartalomjegyzéke:
Semmelweis Ferenc: Tisztelt Olvasó!
Dollmayer Dávid: Kiemelt kábeles (extradosed) híd, acél trapézlemez gerincekkel, szabadbetonozásos technológiával építve Móra Ferenc híd, Szeged
Kertész András: Mit is keres egy építész egy hídtervezésben?
Gécsek Máté – Kiss Rita M. – Török Ákos: A tatai Cifra Malom mellett lévő boltozott híd szerkezeti analízise
Turi Norbert – Bagi Katalin – Kiss Rita M. – Török Ákos: APrágai Károly-híd modellezése
Varró Richárd – Bögöly Gyula – Görög Péter: Kőboltozat laboratóriumi vizsgálatának tapasztalatai
Orbán Zoltán: Boltozott vasúti hidak élettartamának meghosszabbítása teherelosztó szerkezettel
Zsarnóczay Ádám – Vigh László Gergely – Kollár László Péter:Magyarországi közúti gerendahidak szeizmikus viselkedésének vizsgálata
Balogh Tamás- Orbán József: Közúti híd állapotának romlása a nem megfelelő karbantartás miatt
Építőipari Mesterdíj Alapítvány: A 2012. évi Építőipari Nívó Díj kitüntetettek bemutatása
Armuth András: Tapasztalatok a beton vákuumozásával
Armuth Miklós: Kommentár Armuth András 50 évvel ezelőtti cikkéhez