SzóKiMondóka Testrészek mesesorozat - Szem és száj
Cikkszám: | 5568 |
Gyártó cikkszám: | Miller-Ferjentsik Viola |
Elérhetőség: | Raktáron |
|
Leírás
SzóKiMondóka mesesorozat a testrészekről – a Testrészek sorozat második kötete Dr. Kádár Annamária ajánlásával
„Kóstoljuk együtt a szavakat, gyönyörködjünk együtt gyermekünkkel a világban, tanuljunk nevetve, játszva, meséljünk, énekeljünk önfeledten. Csak így érdemes! Ebben segít nektek a SzóKiMondóka.” Dr. Kádár Annamária
2016 nyarán új könyvsorozatba kezdtünk, az 5 kötetből álló mesesorozat tanulságos, kedves meséken keresztül mutatja be a gyerekeknek a testrészeiket, amelyekkel érzékelik és felfedezik a körülöttük lévő világot. A történetek főszereplője természetesen itt is Móna, de ezúttal csatlakozik a kalandokhoz kisöccse Marci is.
További kötetek: Láb és kéz, Orr és fül, Fej és szív, valamint a Test.
2. rész: Szem és száj
Szem és száj − e két testrész szerepéről szól a könyv, megtartva az előző kötetben kialakított tartalmi elemeket: verseket, dalokat, kérdéseket fűztünk a történetekbe. Szem mesében Móna ismerkedik szembogara működésével, és azzal kísérletezik, hogy mit tud érzékelni a körülötte lévő világból, kizárólag a szeme használatával.
,,Hosszasan szemlélte a színeket és a formákat. Nehezére esett, hogy nem beszélhet róla, de amit egy óvodás elhatároz, ahhoz tartja is magát.’’
A második mese során Móna, Marci és anya egy napját kísérhetjük végig, úgy hogy közben megfigyeljük, mi mindent tudunk csinálni a szájunkkal: eszünk, beszélünk, éneklünk, mosolygunk vele.
,, A mosoly is egy fontos dolog, amit a szájunkkal tudunk csinálni. Néha csodákra képes!’’
A történeteket már ismert és saját mondókák, dalok egészítik ki. A meseolvasása közben mi is dalolhatunk, mondókázhatunk gyermekünkkel, így megvalósul a zenei illetve a ritmusfejlesztés is. Ezen túl pedig interaktív kis ’’táblácskákat’’ is elhelyeztünk a könyvben, így a kérdéseket átgondolva, megválaszolva személyes élménnyé válik a közös olvasás, a gyerekek aktív részt vevői lehetnek a történeteknek.
A szövegben kiemeltük a fontos szavakat, lerajzoltuk a jelentésüket, így a még olvasni nem tudó, óvodás korú gyerekek is ismerkedhetnek az olvasás lényegével. Míg szüleik ölében ülve közösen nézik a mesekönyvet, megfigyelik a kiemelt szavak alakját, fejlődik vizuális memóriájuk. A nagyobbaknak pedig ezzel megkönnyítettük az önálló olvasás kialakulását. Nem csak alanyesetben találkozunk kiemelt szavakkal, hanem a ragokat is megfigyelhetik a részletekre figyelmesebb gyermekek.
Miért fontos felkeltenünk a legkisebbek figyelmét az olvasás iránt?
Szavakkal vagyunk körülvéve.
S ha nem keltjük fel kellő időben gyermekeink érdeklődését a szavak iránt, akkor marad a kívülről jövő képek alkotta világkép, ami szegényesebb, mint amit magának alkotna meg a szavak útján.
Paraméterek
Szerző(k) | 2016 |
Nyelv | 48 |
Mérete | SzóKiMondóka |