„Keresem minden gyermek sajátos titkát, és azt kérdezem, hogyan segíthetném abban, hogy önmaga lehessen.” – Janus Korczak
„Minden gyermek egy talány, akiben rejtett kincsek vannak. Minél hamarabb fedezzük fel ezen rejtett titkokat, értékeket, annál biztosabban, tudatosabban fogjuk segíteni a gyermek fejlődését, személyiségének kibontakozását. Ez a feladat óriási felelősség, mely arra sarkallt bennünket, hogy saját készítésű kiadványokkal segítsük önmagunk és mások, elsősorban az óvodapedagógusok munkáját a közös siker megélése érdekében. A nyolc kötetből álló sorozatunk részletesen taglalja a gyermek megismerésének fontos lépéseit, és betekintést ad a fejlesztés rendszerébe, eszköztárába.” – Részlet a Bevezetőből
A kötetben szereplő főbb témakörök:
- A megismerés és a fejlesztés elméleti megközelítései
- Az óvodáskorú gyermek értelmi képességének megismerése
- A fejlettségi szintek megismerése - Az értelmi képességek területén
A 3. kötet tartalomjegyzéke:
Előszó
Bevezetés
A MEGISMERÉS ÉS A FEJLESZTÉS ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEI
A megismerés
Az elemzés
A fejlesztés
A megismerés és a fejlesztés stratégiája
Vizsgált képességterületek az óvodában
Mérési naptár
AZ ÓVODÁSKORÚ GYERMEK ÉRTELMI KÉPESSÉGÉNEK MEGISMERÉSE
Az értelmi képesség
Útmutató a fejlettségi szint megállapításához
Az értelmi képességek fejlettségének szintjei
Módszer és eszközgyűjtemény a képességszintek megállapításához
FEJLETTSÉGI SZINTEK MEGISMERÉSE AZ ÉRTELMI KÉPESSÉGEK TERÜLETÉN
Egy gyermek fejlettségi szintje az értelmi képességek területén – Kitöltött minta
Összesítő elemzés és levonható következtetések
Ajánlott szakirodalom